Przejdź do menu Przejdź do treści

Dr Damian Liszka

Dr Damian Liszka

Adiunkt

Katedra Metodologii Badań Społecznych

damian.liszka@up.krakow.pl

publikacje:


Wykształcenie:

2010 (UMCS, Wydział Filozofii i Socjologii)                – dr nauk humanistycznych (w zakresie filozofii)

2006 (UMCS, Wydział Filozofii i Socjologii)                – mgr filozofii

2003 (Penn Foster College, USA)                                   – Associate in Specialized Business

 

Udział w projektach B+R:

  • „Wspólnie na rzecz wypracowania nowoczesnych metod aktywizacji zawodowej młodzieży” (od: 2024-03 do: 2027-03). Program MEiN Nauka dla Społeczeństwa II. Kierownik projektu
  • „The fate of young Ukrainians on the labor market in Central Europe” (od: 2022-09-01 do: 2024-03-01). Program NAWA Urgency Grants. Zastępca kierownika projektu, członek zespołu badawczego
  • „Preventing post-COVID Social Exclusion Together” (od: 2021-06-01 do: 2023-02-28). Program Visegrad Fund Strategic Grants. Koordynator projektu, członek zespołu badawczego
  • „Identification of barriers hindering the Ukrainian and Polish students’ return to schools” (od: 2021-07-01 do: 2022-08-01). Program NAWA Urgency Grants. Koordynator projektu, członek zespołu badawczego
  • „Mentoring NEETs. Innowacyjna forma doradztwa wspierająca aktywizację edukacyjną i zawodową młodzieży NEET” (od: 2019-01-01 do: 2021-11-30). Program POWER 4.3 Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa. Kierownik merytoryczny
  • „DUAL. Ponadnarodowa współpraca w kierunku wspierania kształcenia dualnego w placówkach szkolenia i kształcenia zawodowego” (od: 2019-02-18 do: 2020-04-30). Program POWER 4.3 Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa. Kierownik merytoryczny

Opracowanie lub współpraca w tworzeniu koncepcji projektów:

  • „Wspólnie na rzecz wypracowania nowoczesnych metod aktywizacji zawodowej młodzieży” (MEiN)
  • „The fate of young Ukrainians on the labor market in Central Europe” (NAWA Urgency Grants) współpraca
  • „Identification of barriers hindering the Ukrainian and Polish students’ return to schools” (NAWA Urgency Grants) współpraca
  • „Preventing post-COVID Social Exclusion Together” (Visegrad Fund Strategic Grants) – współpraca
  • „Krajowy agregator danych o cyfrowym dziedzictwie kulturowym” (NCBiR) – współpraca
  • “Rzeczy są dla ludzi” (NCBiR) – współpraca
  • „MEDIATION. Wsparcie MMŚP i ich pracowników (SILVERSÓW) poprzez mediacje i negocjacje oparte na modelu niemieckim” (POWER 4.3)
  • „Mentoring NEETs. Innowacyjna forma doradztwa wspierająca aktywizację edukacyjną i zawodową młodzieży NEET” (POWER 4.3)
  • „DUAL. Ponadnarodowa współpraca w kierunku wspierania kształcenia dualnego w placówkach szkolenia i kształcenia zawodowego” (POWER 4.3)
  • „Make your City S.M.A.R.T.” (POWER 4.3) – współpraca
  • „UX the US Way” (US Embasy Small Grants 2018) – współpraca
  • „Wsparcie dla czasopism naukowych 2018″ (MNiSW) – współpraca
  • „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza” (opracowanie na rzecz IFiS) – współpraca

 Artykuły (wybrane):

  • Walawender P., Liszka D., Strzygieł E. (2023). “What I Want versus What I Will Agree to”—An Analysis of the Views of Ukrainian Refugees toward Work. Social Sciences 13(1):14
  • Kovács J., Csukonyi C., Kovács K. E., Liszka D., Walawender P. (2023). Integrative attitudes of Ukrainian war refugees in two neighboring European countries (Poland and Hungary) in connection with posttraumatic stress symptoms and social support. Front. Public Health. 11:1256102
  • Walawender P., Liszka D. (2022). Is the digital revolution conducive to NEET activation? Opinions of people involved in NEET activation. HSS, Research Journal 29, No. 4 (2022), s. 109-129
  • Długosz P., Liszka D., Bastrakova A., Yuzva L. (2022). Health Problems of Students during Distance Learning in Central and Eastern Europe : A Cross-Sectional Study of Poland and Ukraine. Int. J. Environ. Res. Public Health 2022, Volume 19, Issue 16, 10074
  • Długosz P., Liszka D., Yuzva L. (2022). The Link between Subjective Religiosity, Social Support, and Mental Health among Young Students in Eastern Europe during the COVID-19 Pandemic: A Cross-Sectional Study of Poland and Ukraine. Int. J. Environ. Res. Public Health 2022, Volume 19, Issue 11, 6446
  • Długosz P., Liszka D. (2021). The relationship between mental health, educational burnout and strategies for coping with stress among students. A cross-sectional study of Poland. Int. J. Environ. Res. Public Health 2021, Volume 18, Issue 20, 10827
  • Walawender P., Liszka D. (2021). How to research educational inequalities arising from remote education during the COVID-19 pandemic? : Research in countries of the Visegrad Group (V4). Youth in Central and Eastern Europe, Vol. 8 , nr 12, s. 14-23
  • Liszka D., Walawender P. (2021). Cooperation towards supporting dual education systems (vocational education). HSS, Research Journal 28, No. 2 (2021), s. 43-55
  • Liszka D., Walawender P. (2021). The NEET youth program in the Subcarpathian voivodeship in the light of new research. HSS, Research Journal 28, No. 1 (2021), s. 57-71
  • Liszka D., Walawender P. (2019). Cross-Sectoral Cooperation Toward a Work-Life Balance. HSS, vol. XXIV, 26 (1/2019), s. 57-66
  • Liszka D., Walawender P. (2018). Neet Youth – the Concept’s Presence in the European Union’s Youth Employment Policy and Why It Is So Problematic. HSS, vol. XXIII, 25 (4/2018), s. 179-193
  • Liszka D. (2011). Metafizyczne korzenie zasady zachowania energii i wpływ tejże zasady na naukę i filozofię nowożytną. Czasopismo Filozoficzne, nr 7, s. 79-91
  • Liszka D. (2010). Freud a problem psychofizyczny. Czasopismo Filozoficzne, nr 6, s. 89-103
  • Liszka D. (2010). Wpływ filozofii J. F. Herbarta we wczesnych pismach Z. Freuda. Forum Filozoficzne Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr 5, s. 123-128
  • Liszka D. (2009). Afekty i ścieżki nerwowe. Zygmunta Freuda pierwsza teoria funkcjonowania umysłu (1892-1895). Annales Universitatis Mariae Curie–Sklodowska Lublin–Polonia, vol. 34, s. 47-65
  • Liszka D. (2009). Rozwój badań nad nieświadomością w ramach XIX-wiecznej psychologii. Albo albo, nr 1, s. 117-126
  • Liszka D. (2009). Zagadnienie ludzkiej seksualności w pismach „młodego” Zygmunta Freuda. Albo albo, nr 2-3, s. 41-60

Monografie oraz rozdziały w pracach zbiorowych:

  • Liszka D., Walawender P. University of the National Education Commission of Krakow’s Recommendation book on the creation of Local Support Groups in crisis situations. Kraków, Polska: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego (2024)
  • Liszka D., Walawender P. Księga rekomendacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie dotyczących tworzenia Lokalnych Grup Wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Kraków, Polska: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego (2023)
  • Liszka D., Walawender P. The Principles of Working with NEET Youth [w:] Mentoring NEETS in theory and practice pod red. Jaana Poikolainen, Vappu Myllärinen i Ilari Salomaa , Wydawnictwo XAMK South-Eastern Finland University of Applied Sciences, Kouvola 2021, s. 28-55

Konferencje, webinaria, seminaria i spotkania międzynarodowe:

  • II.2024: organizacja, tworzenie materiałów edukacyjnych oraz samodzielne przeprowadzenie cyklu webinariów szkoleniowych pt. „Jak promować kulturę polską za granicą?”
  • XI.2023: współorganizacja i udział w konferencji ogólnopolskiej pt. „Promocja kultury polskiej za granicą. Osiągnięcia i wyzwania”, wspólnie z Krakowskim Biurem Festiwalowym w Krakowie (https://polca.up.krakow.pl/konferencja/)
  • II.2023: współorganizacja i udział w międzynarodowych seminariach metodologicznych w Krakowie, wspólnie z kadrą Instytutu Psychologii Uniwersytetu w Debreczynie (https://fate.up.krakow.pl/2023/02/22/study-visit-with-seminars-at-the-pedagogical-university-of-krakow-in-poland/)
  • XI.2022: organizacja i zdalny udział w seminarium regionalnym pn. “Preventing Post-covid Social Exclusion Together” z udziałem przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego z Polski (https://pcset.up.krakow.pl/2022/11/25/pcset-seminar-organised-in-poland/) 
  • XI.2022: organizacja i zdalny udział w seminarium regionalnym pn. Preventing Post-covid Social Exclusion Togetherz udziałem przedstawicieli otoczenia społecznogospodarczego z Republiki Czeskiej, organizowanym wspólnie z Wydziałem Edukacji Uniwersytetu Karola w Pradze (https://pcset.up.krakow.pl/wp-content/uploads/sites/79/2022/10/The-invitation.pdf)
  • IX.2022: współorganizacja i udział w międzynarodowych seminariach metodologicznych na Węgrzech, wspólnie z kadrą Instytutu Psychologii Uniwersytetu w Debreczynie (https://fate.up.krakow.pl/2022/09/15/study-visit-with-seminars-at-university-of-debrecen-in-hungary/)
  • IV.2022: organizacja i zdalny udział w panelu eksperckim z kadrą naukową uniwersytetów z państw Grupy Wyszechradzkiej: Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Uniwersytet Preszowski, Uniwersytet Karola w Pradze, Uniwersytet w Debreczynie (https://pcset.up.krakow.pl/2022/04/06/transnational-experts-panel-discussed-on-draft-recommendations-on-the-creation-of-local-support-groups/)
  • X.2021: zdalne webinarium z kadrą XAMK (South-Eastern Finland University of Applied Sciences)(https://www.xamk.fi/tapahtumat/symbioosi-nuoret-hyvinvointi-ja-liike/)
  • IX.2021: udział w międzynarodowym seminarium w Krakowie z kadrą Taras Shevchenko National University of Kyiv (https://cbm.up.krakow.pl/wydarzenia/)
  • VII.2021: udział w międzynarodowym seminarium na Ukrainie z kadrą Taras Shevchenko National University of Kyiv (https://drive.google.com/file/d/1A-CZiVw2wrgL_XGOBa9beBNT_SbBkurX/view)
  • XI.2020: zdalne webinarium z kadrą XAMK (South-Eastern Finland University of Applied Sciences)
  • II.2020: współorganizacja i udział w międzynarodowym spotkaniu w Belgii z kadrą rządowej instytucji SYNTRA Vlaanderen
  • X.2019-II.2020: przeszkolenie 241 osób (75 instytucji) z 16 województw z innowacyjnej platformy cyfrowej DUAL (www.projektdual.pl)
  • IV.2019: organizacja w Świlczy 2-dniowego seminarium ponadnarodowego z udziałem kadry rządowej instytucji SYNTRA Vlaanderen z Belgii (http://ksztalceniedualne.pl/images/Peer_Learning_Visit_DUAL_24-26062019.pdf)
  • II.2019: udział w międzynarodowym seminarium w Finlandii z kadrą XAMK (South-Eastern Finland University of Applied Sciences)

Ważna informacja!

  • Studenckie ABC

    Zachęcamy do zapoznania się ze studenckim niezbędnikiem

Aktualności