Przejdź do menu Przejdź do treści

Dr Ewa Czerwińska – Jakimiuk

Dr Ewa Czerwińska – Jakimiuk

Adiunkt

Katedra Etyki Szczegółowej, Teorii Mediacji i Negocjacji

ewacz.up@gmail.com, ewa.czerwinska-jakimiuk@up.krakow.pl

ORCID: 0000-0003-2367-7965

publikacje:


SPECJALNOŚĆ: socjologia, psychologia, kryminologia

Zainteresowania naukowe:

  • socjologia dewiacji, kryminologia, socjologia i psychologia przestępczości, psychologia sądowa i penitencjarna,
  • psychologia społeczna, psychologia kliniczna: psychopatologia, socjologia i psychologia rodziny oraz młodzieży, w tym przestępczość młodzieży,
  • etyka opisowa: psychologia i socjologia moralności,
  • mediacje i negocjacje – wzmacnianie kompetencji miękkich, czynniki psychologiczne wykluczające stosowanie mediacji
  • pedagogika resocjalizacyjna: wybrane zagadnienia.

BIOGRAM NAUKOWY:

  • 2005 – obrona rozprawy doktorskiej pt. Przestępczość młodzieży. Weryfikacja głównych tez ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew. Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego (promotor: prof. zw. dr hab. Bronisław Urban; recenzenci: prof. zw. dr hab. Leon Tyszkiewicz, prof. dr hab. Marian Niezgoda) – rozprawa rekomendowana do wyróżnienia i druku;
  • Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny, Instytut Socjologii; studia doktoranckie*;
  • Uniwersytet Śląski, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa Karnego i Kryminologii, studia doktoranckie (1996-1998);
  • Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny, Kierunek Psychologia, uzyskany tytuł – Magister Psychologii; praca pt. Syndrom prehomicidalny – próba analizy psychologicznej, pisana pod kierunkiem prof. dr hab. Józefa Krzysztofa Gierowskiego (Zakład Patologii Społecznej Collegium Medicum UJ, Instytut Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna w Krakowie), recenzent: prof. dr hab. Grażyna Makiełło-Jarża (Instytut Psychologii UJ);
  • Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny, Kierunek Socjologia, uzyskany tytuł – Magister Socjologii – praca pt. Wpływ rodziny patologicznej i jej lokalizacji przestrzennej na przestępczość nieletnich, pisana pod kierunkiem prof. dr hab. Krzysztofa Frysztackiego (Instytut Socjologii UJ), recenzent: prof. dr hab. Bronisław Urban (Instytut Pedagogiki UJ);
  • Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Słowiańskiej, specjalność: serbsko-chorwacka – rok studiów przed przeniesieniem się na kierunek socjologia.

* w trakcie studiów doktoranckich praca na podstawie umowy w:

  • Instytut Pedagogiki i Psychologii, Zakład Psychologii, WSP, Częstochowa
  • Centrum Karier – Akademia Górniczo-Hutnicza
  • Miejskie Dzienne Domy Pomocy Społecznej w Krakowie – Dom nr 1 „Socius” – socjoterapeuta

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE PROWADZONE NA UNIWERSYTECIE PEDAGOGICZNYM: studia stacjonarne, niestacjonarne, podyplomowe

  • Socjologia dewiacji i przestępczości
  • Socjologia norm społecznych i dewiacji
  • Wiktymologia
  • Przestępczość a zmiana społeczna
  • Patologie społeczne
  • Psychopatologia
  • Psychologia sądowa i penitencjarna
  • Współczesne uzależnienia
  • Socjologia prawa
  • Wprowadzenie do psychologii
  • Psychologia społeczna
  • Psychologia ogólna i rozwojowa
  • Psychologia małżeństwa i rodziny
  • Podstawy życia rodzinnego w ujęciu psychologiczno-pedagogicznym
  • Patologie życia rodzinnego
  • Psychologia kultury i religii
  • Komunikacja interpersonalna
  • Wprowadzenie do socjologii/Socjologia ogólna
  • Socjologia rodziny
  • Socjologia wychowania
  • Socjologia edukacji
  • Pedagogiczne i socjologiczne metody badań
  • Wykłady monograficzne (tematyka: psychopatologia; agresja i przemoc; uprzedzenia; uzależnienie od alkoholu, współuzależnienie, syndrom DDA; teorie przestępczości, problematyka zbrodni zabójstwa)
  • Seminaria licencjackie

PUBLIKACJE

 Monografia:

 Przestępczość młodocianych: interpretacja zjawiska w świetle ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2011. (wrzesień 2011 – dodruk)

Książka współautorska:

Masz prawo do mediacji w szkole: pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania mediacji w szkole. Anna Duda, Ewa Czerwińska-Jakimiuk, Mateusz Szast, Małgorzata Mądry-Kupiec, Wioletta Skrzypek, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2021

 Rozdziały w monografiach:

  • Agresja i przemoc wobec zwierząt. Uwarunkowania psychologiczne. W: Dorota Probucka (red.). Etyczne potępienie myślistwa. Kraków, UNIVERSITAS, 2020.
  • Poczucie napięcia a agresja i kontrola społeczna u uczniów szkoły ponadgimnazjalnej. W: Beata Zinkiewicz (red.). Przestępczość, resocjalizacja, profilaktyka: współczesne aspekty. Kraków, Oficyna Wydawnicza AFM, 2020.
  • Perspektywy życiowe a nieprzystosowanie społeczne i struktura agresywności w grupie uczniów zasadniczych szkół zawodowych, W: Piotr Stawiński, Dorota Czakon (red.). Dynamika współczesności. Kraków, Wydaw. Uniwersytetu Pedagogicznego, 2020.
  • Przestępstwo kradzieży z włamaniem w Polsce i w Europie: interpretacja zjawiska w oparciu o koncepcje działań rutynowych i sposobności przestępczych. W: Kulturowe konteksty zachowań aspołecznych: implikacje dla profilaktyki i resocjalizacji,  (red.). Sylwia Badora, Kielce: Uniwersytet Jana Kochanowskiego, 2013.
  • Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty, W: Pedagogika wobec zagrożeń marginalizacją jednostek, grup i regionów, (red.). Maria Chodkowska, Aleksandra Mach, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011.
  • Przestępczość agresywna młodocianych: interpretacja zjawiska w świetle ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew, W: Białe plamy w psychologii sądowej, (red.). Bożena Gulla, Iwona Niewiadomska, Małgorzata Wysocka-Pleczyk. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2010;
  • Kriminalität der Jugendlichen in Polen gegenwärtich: Interpretation der Erscheinung im Licht der Theorie der Subkulturen, W: Horizonte der Sozialen Wiedereingliederung, (red.). Anna Kieszkowska,  Kielce: Wydaw. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. J. Kochanowskiego; Świętokrzyskie Centrum Profilaktykii Edukacji, 2010;
  • Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców. W: Przestępczość nieletnich. B. Gulla, M. Wysocka-Pleczyk (red.) . Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009;
  • Przestępczość młodzieży w globalnym świecie. W: G. Piwnicki, S. Mrozowska (red.). Jednostka- społeczeństwo- państwo wobec megatrendów współczesnego świata. Gdańsk: Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 2009;
  • Wykluczenie społeczne a perspektywy edukacyjno-zawodowe młodzieży. Analiza porównawcza uczniów zasadniczej szkoły zawodowej i technikum. W: R. Borkowski (red). Praca i bezczynność. Szkice o polityce, społeczeństwie i kulturze. Kraków: Wydaw. Naukowo – Dydaktyczne Akademii Górniczo-Hutniczej, 2009;
  • Badania empiryczne dotyczące wpływu zmian ekonomicznych i społecznych na przestępczość w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem przestępczości młodzieży. W: R. Borkowski (red). Praca i bezczynność. Szkice o polityce, społeczeństwie i kulturze. Kraków: Wydaw. Naukowo – Dydaktyczne AGH, 2009;
  • Perspektywy życiowe a poczucie alienacji u młodocianych przestępców. W: F. Kozaczuk (red.). Prawne i socjokulturowe uwarunkowania profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Rzeszów: Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2009;
  • Perspektywy życiowe współczesnej młodzieży polskiej i ich rodzinne korelaty. W: K. Duraj-Nowakowa, U. Gruca-Miąsik (red.). Rodzina – diagnoza, profilaktyka i wsparcie. Rzeszów: Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2009;
  • Poczucie alienacji i jego sytuacyjne korelaty jako czynniki sprzyjające wykluczeniu młodzieży. W. M. Patalon (red.). Edukacja a tolerancja. Gdańsk: Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 2008;
  • Rodzina, szkoła, grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej. W: B. Muchacka, K. Kraszewski (red.). Dziecko w świecie współczesnym. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008;
  • Percepcja szkoły i własnych perspektyw życiowych a poczucie alienacji u uczniów szkół średnich w dobie transformacji społeczno-ustrojowej w Polsce. W: A. Czajkowska, D. Rondalska (red.). Edukacja bez granic – mimo barier. Przestrzeń tworzenia. Poznań: Wydaw. Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, 2008;
  • Determinanty powrotności do przestępstwa w grupie młodocianych. Doniesienie z badań, (w:) F. Kozaczuk (red.). Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych, Rzeszów, Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008;
  • Poczucie alienacji u młodocianych przestępców. (w:) R. Borkowski (red.). Moralność i niemoralność (Szkice humanistyczne). Kraków, Wydaw. Naukowo – Dydaktyczne AGH, 2005;
  • Interpretacja zjawiska przestępczości młodocianych w świetle teorii kontroli T. Hirschiego ze szczególnym uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań aktywności przestępczej, (w:) T. Sołtysiak, M. Gołembowska (red.) Zagrożenia i zaburzenia funkcjonowania polskich rodzin, Włocławek, Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej we Włocławku, 2007;
  •  Wybrane teorie wyjaśniające zachowania przestępcze w kontekście zmian społecznych, (w:) R. Borkowski (red.). Agresja i przemoc. Kraków: Oficyna Wydawnicza ABRYS, 2001;
  • Sprawcy zabójstw na tle sytuacji trudnej. (w:) B. Urban (red.). Społeczne konteksty zaburzeń w zachowaniu. Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2001;
  • Syndrom prehomicydalny – próba analizy psychologicznej, (w:) B. Urban (red.). Problemy współczesnej patologii społecznej. Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 1998.

 Artykuły w czasopismach naukowych:

  • Narcystyczne zaburzenie osobowości – perspektywa psychologiczna i etyczna, Edukacja Etyczna, 2021, T. 18.
  • Agresja w perspektywie psychologicznej i filozoficznej. Przegląd wybranych teorii. Argument. Biannual Philosophical Journal, 2020, Vol. 10, nr 1.
  • Perspektywy życiowe u uczniów szkoły ponadgimnazjalnej i ich sytuacyjne i osobowościowe korelaty, Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, 2019, T. 8.
  • Czynniki sytuacyjne w etiologii zbrodni zabójstwa. ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA SOCIOLOGICA, 2016, Z. 9, vol. 2.
  • Relacje pomiędzy nieprzystosowaniem społecznym a agresywnością, poczuciem napięcia oraz samoskutecznością w grupie uczniów w wieku dorastania. ROCZNIK KOMISJI NAUK PEDAGOGICZNYCH. 2016, T. 69.
  • Профессиональное выгорание водителей городских автобусов. Социодинамика, 2016, nr 8.
  • Взаимосвязь между социальной дезадаптацией, агрессивностью, чувством напряжения и самоэффективностью в группе студентов техникумов. Социодинамика, 2015, nr 6.
  • Взаимосвязь между агрессивностью, социальной дезадаптацией и социальным контролем в группе учеников профессионально – техническихучилищ. Социодинамика, 2015, nr 11.
  • Женщина как жертва насилия в семье. ПОЛИЦЕЙСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ, 2014, nr 1.
  • Общая теория напряжения Роберта Агню и её интерпретационные возможности по отношению к преступности среди молодёжи. ПСИХОЛОГИЯ И ПСИХОТЕХНИКА. 2013, nr 5.
  • Чувство отчуждения и проявления социальной дезадаптации у старшеклассников.ПСИХОЛОГИЯ И ПСИХОТЕХНИКА. 2013, nr 9.
  • Предубеждения как фактор, блокирующий примирение между народами. КУЛЬТУРА И ИСКУССТВО, № 4 , 2012.
  • Opinie studentek dotyczące przerywania ciąży: doniesienie z badań. ROCZNIK KOMISJI NAUK PEDAGOGICZNYCH. 2012, T. 65.
  • Poczucie alienacji u młodzieży a jego osobowościowe i społeczne korelaty. NORMY, DEWIACJE I KONTROLA SPOŁECZNA, 2012, T. 13.
  • Przestępczość młodocianych w okresie transformacji społeczno-ustrojowej w Polsce: analiza zjawiska w świetle ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew, W: Identyfikacja i zarządzanie problemami społecznymi. (red.). Joanna Zamecka. Warszawa: Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, NORMY, DEWIACJE I KONTROLA SPOŁECZNA, t. 12, 2011;
  •   Problems of Forensic Sciences 2011  Vol. 87 (LXXXVII)  228-238
      Senses of strain and alienation in a group of young adult offenders: research findings    
  • Percepcja szkoły i jej rodzinne determinanty u współczesnej młodzieży polskiej. Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych, Tom LXII (Polska Akademia Nauk – oddział w Krakowie, Komisja Nauk Pedagogicznych), Kraków: Wydaw. Oddziału PAN, 2009;
  • Przestępczość a zdrowie psychiczne. Przegląd badań empirycznych dotyczących osobowościowych determinant aktywności przestępczejSztuka Leczenia, Kraków: Uniwersytet Jagielloński, 2009.
  • Kryminologia humanistyczna Leona Tyszkiewicza jako przykład koncepcji integracyjnej, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Sociologica, 2008, Z. 2, (red.). Anna Rębowska.
  • Przestępczość agresywna młodzieży. Doniesienie z badań. Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Sociologica, 2006, Z. 1. (red.). Anna Rębowska.
  •  Sprawcy zabójstw na tle seksualnym. Zeszyty Naukowe WSP w Częstochowie. Psychologia, z. X, 2003.
  •  Poczucie alienacji a jego wybrane korelaty u młodzieży. Zeszyty Naukowe WSP w Częstochowie. Psychologia, z. IX, 2001. (współaut. D. Ortenburger, A. Woźniak-Krakowian, M. Stawiarska-Lietzau).

Artykuł/Referat tylko w wersji elektronicznej: 

Жизненные перспективы, социальная дезадаптация и структура агрессивности в группе cтаршеклассников, opublikowany na stronie: KSPO i TDI Odesskogo Nacional’nogo Universiteta Imeni I. I. Mečnikova, Odessa, 2016.

Recenzje monografii:

  • Iwona Zielińska, Panika moralna. Homoseksualność w dyskursach medialnych / Moral Panic. Homosexuality in Media Discourses, Kraków, 2015, NORMY, DEWIACJE I KONTROLA SPOŁECZNA, 2017, T. 17-18.
  • Grzegorz Iniewicz, Stres mniejszościowy u osób biseksualnych i homoseksualnych. W poszukiwaniu czynników ryzyka i czynników chroniących / Minority Stress in bisexual and homosexual persons. In search of risk factors and protective factors. Kraków, 2015. PSYCHIATRIA POLSKA, 2017, nr 51.
  • Katarzyna Schier, Dorosłe dzieci. Problematyka odwrócenia ról w rodzinie, Warszawa, 2016. PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA, Nr 4, tom 21, 2016.
  • Mieczysław Ciosek, Beata Pastwa-Wojciechowska, Psychologia Penitencjarna. Warszawa, 2016. ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA SOCIOLOGICA, 2016, Z. 9, vol. 2.
  • Beata Zinkiewicz, Profilaktyczny wymiar działalności rodzinnych kuratorów sądowych. Kraków, 2015. PAŃSTWO                                  I SPOŁECZEŃSTWO, 2015, nr 2.
  • Simon Baron-Cohen, Teoria zła: o empatii i genezie okrucieństwa. Sopot, 2014. PROFILAKTYKA SPOŁECZNA I RESOCJALIZACJA, 2015, nr 28.
  • Barbara Józefik, Kultura, ciało, (nie)jedzenie: terapia: perspektywa narracyjno-konstrukcjonistyczna w zaburzeniach odżywiania. Kraków, 2014. ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA SOCIOLOGICA, 2015, Z. 7, vol. 1.
  • Adam A. Zych, Przekraczając „smugę cienia”: szkice z gerontologii i tanatologii. Katowice, 2013. ANNALES UNIVERSITATIS PAEDAGOGICAE CRACOVIENSIS. STUDIA SOCIOLOGICA. 2014, Z. 6, vol. 2.

Konferencje: udział czynny w kilkudziesięciu konferencjach naukowych; współorganizator – IV Międzynarodowych Kongresów Naukowych „Polska-Rosja” (2009-2014), Międzynarodowej XI Konferencji z cyklu Psychoanaliza-Psychoterapia: Różnica seksualna? Od logiki mieć – nie mieć do logiki odmienności  (2021), krajowej o dużym zasięgu nt Psychospołecznych skutków pandemii (2021)

Wyjazdy zagraniczne:

  • Międzynarodowa Konferencja  pt. Rosja a Polska: dług pamięci i prawo zapomnienia. 21-25 październik 2009, Moskwa. Tytuł wystąpienia: Stereotypy i uprzedzenia jako czynniki blokujące pojednanie między narodami. Organizowana przez Ministerstwo Kultury Federacji Rosyjskiej, Ambasadę Polski w Moskwie, Rosyjski Instytut Kulturologii w Moskwie, Przedstawicielstwo Polskiej Akademii Nauk przy Rosyjskiej Akademii Nauk w Moskwie, Rosyjską Akademię Służby Państwowej przy Prezydencie FR, Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny w Moskwie, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.
  •  Międzynarodowa Konferencja: IX congreso de migraciones 2019, Fronteras, exclusiones y movilidades. Barcelona: Universidad Autónoma, 4, 5 y 6 de septiembre de 2019, Tytuł wystąpienia: The attitude of Poles towards immigrants and refugees and their personality, situational and social determinants. (wspólnie z dr hab. prof. UP Paulą Malinowski Rubio)
  •  Kwerendy biblioteczne – Wiedeń: Austriacka Biblioteka Narodowa, Uniwersytet Wiedeński – Biblioteka Główna, Biblioteka Wydziału Prawa i inne, wyjazdy kilkudniowe w roku 2008-2013 i 2017, realizowane w ramach badań własnych i  statutowych UP.

Projekty badawcze:

  • Przestępczość młodocianych – czynniki ryzyka i czynniki chroniące – projekt indywidualny, realizowany w ramach badań naukowych – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (rok 2021- w trakcie).
  • Przestępczość dorosłych mężczyzn. W poszukiwaniu czynników ryzyka i czynników chroniących ze szczególnym uwzględnieniem resilience (część I)/Koncepcja resilience i jej możliwości interpretacyjne w kontekście przestępczości, w tym przestępczości agresywnej i wielokrotnej, dorosłych mężczyzn z uwzględnieniem korelatów osobowościowo-sytuacyjnych i społecznych (część II) – projekt indywidualny, realizowany w ramach badań statutowych – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (rok 2015- w trakcie).
  • Kompetencje w szkolnictwie wyższym – „Akademia Mediacji Rówieśniczych – projekt POWR.03.01.00-IP.08.00-UMO/17 ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany przez Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Studium Kształcenia Nauczycieli, 1 wrzesień 2018 – 31 lipca 2020r; udział: 2019/2020.
  • Niedostosowanie społeczne młodzieży a jego osobowościowe i społeczne korelaty – projekt indywidualny, realizowany w ramach badań statutowych – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (rok 2011-2014).
  • Współczesna młodzież: szanse i zagrożenia. Poczucie alienacji i jego korelaty u młodocianych przestępców (oraz uczniów szkół zasadniczej szkoły zawodowej i technikum) – projekt indywidualny, realizowany w ramach badań statutowych – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (rok 2010).
  • Przestępczość młodocianych. Interpretacja zjawiska w świetle teorii napięcia i teorii alienacji z uwzględnieniem skutków przemian społeczno-ustrojowych w Polsce – projekt indywidualny, realizowany w ramach badań własnych – Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie (rok 2006/2007 – 2009).
  •  Poczucie alienacji i jego korelaty u młodzieży – projekt grupowy – Wyższa Szkoła Pedagogiczna: Katedra Psychologii, Częstochowa (rok 2001-2002).
  •  Model określania sylwetki psychofizycznej nieznanego sprawcy zabójstwa (1995-1997) oraz Proces selektywnego określania cech psychofizycznych nieznanego sprawcy zabójstwa (1998-2001)projekt realizowany w Zakładzie Patologii Społecznej Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego i w Instytucie Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna w Krakowie, finansowany przez KBN – udział w badaniach empirycznych; analiza akt sądowych i opinii sądowo-psychologicznych/sądowo-psychiatrycznych.

Inne projekty:

  • Kierownik studiów podyplomowych (organizowanie i ich przeprowadzenie) – Wychowanie do życia w rodzinie, finansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny i Ministerstwo Edukacji i Nauki (2006-2007); Kierownik merytoryczny projektu Studia podyplomowe dla nauczycieli w zakresie ICT, języka obcego oraz drugiego przedmiotu dr Eugenia Rostańska, Uniwersytet Śląski

Inne:

  • jedna z dwóch osób z zespołu socjologów, będących pomysłodawcami, autorami planu i propozycji doboru specjalistów do prowadzenia kursów – specjalność kryminologiczna, w ramach tworzenia studiów II stopnia – kierunek: Socjologia (2013/2014)

Konferencje o charakterze warsztatowo-szkoleniowym i szkolenia:

  • konferencje socjoterapii organizowane przez Sekcję Socjoterapii przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym – wykłady, seminaria, warsztaty: 36 godzin zajęć prowadzonym metodami aktywnymi
  • szkolenie Certyfikowany Negocjator; Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT”, Gliwice

 

Zainteresowania pozanaukowe:

  • muzyka: klasyczna, opera; soul, rock, rap amerykański z lat 90-tych….ostatnio jestem wielbicielką muzyki i głosu Yasmin Levy;
  • poezja (głównie romantyczna);
  • literatura serbska i chorwacka (I. Andrić, M. Crnjanski, M. Bulatović) i latynoamerykańska (G. Márquez, R. Bolaño);
  • klasyczne filmy grozy;
  •  przyroda….morze….

Ważna informacja!

Aktualności